دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز سه‌شنبه (۳ فروردین) چند ماه پس از شروع واکسیناسیون گسترده در این کشور واکسن کرونا می‌زند.

Putin

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس مخالفان کرملین از پوتین به خاطر واکسن نزدن به خود در میانه روند نسبتا کند واکسیناسیون در این کشور انتقاد کرده‌اند و خودداری او از واکسیناسیون را یک دلیل تشدید تردید مردم نسبت به واکسن روسی کرونا خوانده‌اند. تا به حال فقط ۴.۳ درصد از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری‌اش روسیه دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و در نتیجه روسیه از لحاظ میزان واکسیناسیون از شماری از کشورها عقب‌تر است.

پوتین در دیداری با مقامات دولتی در روز دوشنبه گفت که او «فردا» واکسنش را خواهد زد، اما مشخص نکرد که کدامیک از سه واکسن تایید شده در روسیه را دریافت خواهد کرد. پوتین در این دیدار گفت ۶.۳ میلیون نفر در روسیه تا کنون دست کم یک دوز واکسن و بیش از ۴.۳ میلیون نفر دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند. 

پوتین گفت: «امروز با اطمینان می‌توانیم بگوییم که واکسن‌های روسیه مطلقا قابل‌اعتماد و بی‌خطر هستند. این واکسن‌های نتیجه موفقیت مطلق دانشمندان و متخصصان ما هستند.»

با وجود تردیدهایی که وارد کردن شتابزده واکسن روسی کرونا به بازار پیش از تکمیل شدن کارآزمایی‌هیا مرحله سوم آن وجود داشت، به نظر می‌رسد این واکسن بی‌خطر و موثر باشد. بر اساس بررسی که در ژورنال پزشکی معتبر «لنست» منتشر شد، واکسن روسی کرونای «اسپوتنیک V» اثربخشی ۹۱ درصدی داشته و به نظر می‌رسد از دچار شدن افراد به بیماری شدید کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند، هر چند روشن نیست که آیا این واکسن می‌تواند از انتشار ویروس کرونا میان افراد هم جلوگیری کند یا نه.

کد خبر 591647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha